هوش مصنوعی، خودروی «شورولت» را یک دلار فروخت!

نمایشگاه‌های فروش خودرو در حال جایگزین کردن اپراتورهای انسانی با عاملان صوتی هوش مصنوعی هستند که ضمن تسهیل پاسخگویی و خدمت رسانی، با مشکلاتی نیز مواجه می‌شوند. 

به گزارش ایسنا به نقل از فیوچریزم، بنیان‌گذاران شرکت «توما» (Toma)، یک شرکت نوپا (استارت‌آپ) فعال در زمینه «عامل صوتی هوش مصنوعی»، به عرضه محصولاتش در میان خودروسازان و خودروفروشان جهت پاسخگویی به تماس‌های مشتریان روی آورده است. 

این فروشندگان به شدت به دنبال این هستند که بخشی از کار خود را به «عاملان هوش مصنوعی» واگذار کنند. 

«مونیک پامچا» (Monik Pamecha) و «آنتونی کریونوس» (Anthony Krivonos)، بنیان‌گذاران «توما» برای بهبود محصول خود از دوازده نمایندگی در ایالت‌های اوکلاهما و می‌سی‌سی‌پی بازدید کردند تا از نزدیک با مشتریان بالقوه آشنا شوند. 

آن‌ها علاوه بر جمع‌آوری داستان‌های جالب، با استفاده از آموخته‌های خود در این سفر توانستند بودجه مالی ۱۷ میلیون دلاری برای تولید نرم‌افزار خود جذب کنند. این نرم‌افزار تماس‌های فروش مشتریان را مدیریت می‌کند، قرارهای تعمیر را زمان‌بندی کرده و سفارش‌های قطعات را دریافت می‌کند. 

«سیما آمبل» (Seema Amble)، یکی از شرکای این پروژه گفت: ما در نسل بعدی شرکت‌های «هوش مصنوعی» سرمایه‌گذاری می‌کنیم، بسیاری از بهترین بنیان‌گذاران با این مشتریان زندگی کرده و نفس کشیده‌اند تا بفهمند در پشت پرده چه می‌گذرد. 

محصول این شرکت به عنوان یک مجموعه نرم‌افزاری کاملاً یکپارچه و مبتنی بر «هوش مصنوعی» که برای کمک به نمایندگی‌ها برای کارآمدتر کردن عملکردشان طراحی شده است، توصیف می‌شود و با تعداد بی‌شماری از شرکت‌های نوپا «هوش مصنوعی صوتی» که در حال ظهور هستند، تفاوت دارد، زیرا تمرکز آن بر صنعت خودرو است. 

شایان ذکر است که این مطالعه مشخص نکرده است که نمایندگی‌ها چگونه از «هوش مصنوعی» استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد «توما» در حال پر کردن شکافی است که مراکز تماس در سراسر جهان قبلاً به دنبال پر کردن آن بوده‌اند. این شکاف، جایگزین کردن اپراتورهای انسانی با «هوش مصنوعی» است. 

«یوسی لوی» (Yossi Levi)، یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت، پیشنهاد داد که «عامل صوتی هوش مصنوعی» ممکن است بهتر به جریان‌های متغیر حجم تماس‌ها رسیدگی کند. 

«لوی» گفت: گاهی اوقات تقاضا بسیار زیاد است. در مواقع دیگر تقاضا به اندازه کافی نیست و تطبیق کارکنان و آموزش صحیح آن‌ها برای یک تجربه ثابت، کار آسانی نیست. این شرکت به فروشندگان خودرو کمک می‌کند تا این فرآیند را استانداردسازی کنند و یک تجربه غنی‌تر و سازگارتر به مشتری ارائه دهند. 

با این وجود، این فناوری ممکن است مشکل‌ساز هم باشد. در نمایندگی خودروسازی «شورولت» که از «هوش مصنوعی» استفاده می‌کرد، یک مشتری این سامانه را متقاعد کرد که یک خودروی جدید را فقط با قیمت ۱ دلار بفروشد. این اتفاقی هشداردهنده بود، بنابراین پژوهشگران نمی‌توانند با اطمینان بگویند که صحبت کردن با یک «هوش مصنوعی» چه تاثیری بر رضایت مشتریان در آن سوی خط دارد، یا اینکه آیا آن سامانه مانند سایر «عاملان هوش مصنوعی» مستعد اشتباه کردن است یا خیر.

منبع

مطالب پیشنهادی

اشتراک‌گذاری این مطلب:

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *