علاقهمندان به آفرود با اشتیاق منتظر ورود لندکروزر کوچک تویوتا بودهاند و در حالی که برخی منابع ژاپنی زمان رونمایی آن را به بهار ۲۰۲۶ موکول کردهاند، به نظر میرسد که این انتظار احتمالا بیشتر خواهد شد.
تویوتا از زمان انتشار تنها یک تیزر از این مدل در آگوست ۲۰۲۳، بسیار محتاط بوده است. از آن زمان تاکنون، شایعات زیادی، به ویژه در مورد این آفرودر کامپکت با شاسی نردبانی، منتشر شده است. بسیاری معتقدند که این خودرو قرار است نام FJ Cruiser را احیا کند، هرچند تویوتا هنوز چیزی را تأیید نکرده است.
بهتازگی رندر جدیدی براساس اطلاعات و تیزرها متنشر شده که نگاه بهتری به لندکروزر کوچک به ما میدهد.
نگاهی اجمالی به طراحی
رندر مد نظر یک شاسیبلند کامپکت با پیکربندی پنجدرب و ظاهری مکعبی و کاربردی را نشان میدهد. نمای جانبی و کلیت خودرو و همچنین شکل چراغهای جلوی LED به شدت شبیه به تیزر رسمی تویوتا است. سایر عناصر طراحی قابل توجه عبارتند از گلگیرهای جلوی برجسته، ستونهای C ضخیم و یک قسمت عقب تقریباً عمودی که با یک چرخ زاپاس نصب شده بر روی درب عقب تکمیل میشود. قسمت پایین بدنه دارای روکش پلاستیکی بدون رنگ است که در اطراف سپرها، گلگیرها و رکابهای جانبی قرار گرفته است.
تکامل کانسپت کامپکت
با نگاهی به طراحی کلی، واضح است که این مدل یک تکامل طبیعی از کانسپت کامپکت کروزر EV ۲۰۲۱ است، هرچند به طور قابل توجهی بزرگتر شده است. گزارشهای ژاپنی حاکی از آن است که FJ Cruiser تولیدی حدود ۴۵۰۰ میلیمتر (۱۷۷.۲ اینچ) طول خواهد داشت که آن را در بخش شاسیبلندهای کامپکت قرار میدهد.
برخلاف لندکروزرهای بزرگتر و گرانقیمتتر سری ۲۵۰ و ۳۰۰ که بر روی پلتفرم پیشرفتهتر TNGA-F تویوتا ساخته شدهاند، گزارش شده که FJ Cruiser بر روی پلتفرم IMV-۰ سوار خواهد شد. انتظار میرود این معماری با هایلوکس و فورچونر نسل بعدی به اشتراک گذاشته شود و احتمالاً در مقایسه با هایلوکس چمپ فعلی، ارتقاهای قابل توجهی خواهد داشت.
آماده برای مسیرهای ناهموار
شاسی نردبانی FJ Cruiser نویدبخش یک رویا برای علاقهمندان به آفرود است. این پیکربندی باید به آن برتری قابل توجهی نسبت به رقبای خود مانند فورد برانکو اسپرت بدهد و آن را به انتخابی مطمئن برای هر کسی که عملکرد آفرود را بر راحتی رانندگی شهری ترجیح میدهد، تبدیل کند.
در مورد آنچه که این جنگجوی آفرود آینده را به حرکت درخواهد آورد، احتمال زیادی وجود دارد که موتور بنزینی ۲٫۷ لیتری چهار سیلندر را حداقل در برخی بازارها زیر کاپوت ببینیم. یک احتمال دیگر، موتور ۲٫۸ لیتری توربودیزل است که از قبل در لندکروزر پرادو، هایلوکس و فورچونر نصب شده و با یک سیستم هیبریدی خفیف (mild-hybrid system) ترکیب میشود.
از نظر گیربکس، نسخه بنزینی به احتمال زیاد یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک خواهد داشت، در حالی که انتظار میرود نسخه دیزل با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت شود. صرف نظر از گزینههای پیشرانه، تویوتا انتظار میرود که با یک سیستم ۴WD استاندارد، اصالت را حفظ کند و به میراث خانواده لندکروزر وفادار بماند.
در مورد زمان رونمایی، انتظار میرود که این مدل جدید در بهار ۲۰۲۶ رونمایی شود. طبق گزارش Best Car ژاپن، تویوتا در ابتدا قصد داشت آن را در پاییز امسال معرفی کند، اما مشکلات مختلفی باعث تأخیر در زمان معرفی شده است.
نظرات کاربران