شیائومی SU7 مکس؛ شبح چینی سر از شیراز درآورد!

فرارو– شیائومی SU7 مکس، سدان کاملا برقی و پرسرعت چینی، در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ رونمایی شد.

به گزارش فرارو؛ حضور این خودرو توسط آرینادرایو (زیربرند جدید گروه آرین) نه فقط خبر از تنوع بیشتر سبد وارداتی‌ها می‌دهد، بلکه نمایانگر جدیت برندهای فناوری‌محور برای فتح بازار خودروهای لوکس و پیشرفته ایران است.

قدرت، سرعت، طراحی؛ برگ برنده یا دست دوم؟

شیائومی 3

SU7 مکس با دو موتور برقی که در مجموع ۴۷۵ کیلووات (یا همان حدود ۶۴۰ اسب‌بخار) نیرو تولید می‌کنند، شتابی کمتر از ۲.۸ ثانیه تا صد کیلومتر را وعده داده؛ آماری که حتی برای خودروهای سوپراسپرت هم چشمگیر است. باتری ۱۰۱ کیلووات‌ساعتی ساخت CATL تا حدود ۸۰۰ کیلومتر را با یک شارژ پوشش می‌دهد.

با این حال، طراحی شیائومی SU7 مکس از همان آغاز با انتقادات مهمی مواجه شده؛ خطوط بدنه و فرم کلی خودرو، به‌ویژه در نمای جانبی و عقب، به وضوح یادآور مدل‌هایی چون تسلا مدل S و پورشه تایکان است. این شباهت نه تنها در جزئیات چراغ‌ها یا سقف منحنی، بلکه در تناسبات کلی و امضای طراحی نیز آشکارا خود را نشان می‌دهد.  به گونه‌ای که بسیاری کارشناسان، SU7 مکس را بیشتر حاصل الگوبرداری موفق می‌دانند تا خلق یک محصول اصیل چینی.

حتی حضور چهره‌های آشنایی از دنیای طراحی اروپا، مانند Li Tianyuan (طراح سابق بی‌ام‌و) و James Qiu (طراح مرسدس بنز) به عنوان طراحان پروژه، هنوز نتوانسته این پرسش را رفع کند که هویت واقعی شیائومی SU7 چیست و آیا این خودرو بالاخره امضای طراحی خاص خود را پیدا خواهد کرد یا همچنان در سایه برندهای موفق جهانی باقی می‌ماند.

فناوری‌ پیشرفته و آینده‌ای پر ابهام

شیائومی 2

کابین شیائومی SU7  مجهز به یک نمایشگر مرکزی ۱۶.۱ اینچی، سیستم عامل اختصاصی HyperOS و اتصال یکپارچه با اکوسیستم شیائومی است. این خودرو همچنین سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS)، رادارها، لیدار و دوربین‌های متعدد، رانندگی نیمه‌خودران و آپدیت‌های آنلاین را به لیست آپشن‌ها اضافه کرده‌اند.

حال باید منظر ماند و دید شبکه فروش و خدمات پس از فروش، همراه با زیرساخت‌های ناکافی شارژرهای سریع می‌تواند تجربه واقعی استفاده از یک خودروی فناورانه را به خیابان‌های ایران برساند یا SU7 در ویترین باقی خواهد ماند؟




ویژگی
شرح و جزئیات  


تیپ
SU7 Max (چهارچرخ محرک، نسخه وارد شده توسط آرینادرایو)  


تعداد موتور
دو موتور برقی (مجموع توان حدود ۴۷۵ کیلووات یا ۶۴۰ اسب‌بخار)


شتاب ۰ تا ۱۰۰
کمتر از ۲.۸ ثانیه 


باتری
۱۰۱ کیلووات‌ساعت؛ ساخت CATL  


برد حرکتی (CLTC)
حدود ۸۰۰ کیلومتر 


نوع سیستم تعلیق
تعلیق بادی تطبیقی  


ترمزها
برمبو  


طراحی بدنه
آیرودینامیک، الهام‌گرفته از تسلا مدل S و پورشه تایکان  


ابعاد (طول/عرض/ارتفاع/فاصله محوری)
۴.۹۹۷ متر / ۱.۹۶۳ متر / ۱.۴۴۵ متر / ۳ متر  


فضای بار
۱۰۵ لیتر جلو، ۵۱۷ لیتر عقب  


فناوری‌های ارتباطی
5G، اتصال بین‌خودرویی، پشتیبانی اکوسیستم شیائومی، نمایشگر ۱۶.۱ اینچ مرکزی، HyperOS 


سیستم کمک‌راننده
ADAS (لیدار، رادار موج میلیمتری، ۱۱ دوربین HD، ۱۲ رادار فراصوت، رانندگی نیمه‌خودران) 


امکانات داخلی
نمایشگر عقب، نمایشگر ۷.۱ اینچی، HUD ۵۶ اینچی، ترمز اضطراری، رادار خط‌خوان، دستیار پارک 

منبع

مطالب پیشنهادی

اشتراک‌گذاری این مطلب:

نظرات کاربران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *